\ نجات آب کشاورزی

نجات آب کشاورزی
راهکار های نجات اب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نجات آب کشاورزی و آدرس nejjat-ab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 میانگین بارندگی در سطح خشکی­های کره زمین حدود 860 میلی­متر تخمین زده می شود و میزان بارش در ایران حدود 250  و در استان خراسان رضوی 225 میلی­متر می باشد که کمتر از یک سوم میانگین جهانی است، از طرفی زمان ریزش نزولات جوی و محل ریزش آن­ها نیز با نیاز بخش کشاورزی، که مصرف کننده اصلی آب در کشور می باشد، مطابقت ندارد. بنابراین باید پذیرفت که خشکی درکشور ما یک واقعیت اقلیمی است.

 

پس از هر بارش حدود 72 % آب حاصل از آن بلافاصله به جو باز می گردد، بخشی از آن جاری شده و به رودخانه ها و دیگر آب­های سطحی می­ریزد و بخش کوچکی نیز به داخل زمین نفوذ کرده و وارد آبهای زیر زمینی می گردد، به طور متوسط جمع تغذیه سفره­های زیرزمینی در کشور ما حدود 56 میلیارد مترمکعب در سال است، در حالی که برداشت از این منابع سالانه بیش از 63 متر مکعب برآورد شده است، بنابراین منابع آب زیر زمینی کشور هر سال با بیش از 7 میلیارد متر مکعب کسری مخازن مواجه می باشند. میزان کسری مخزن در استان خراسان رضوی بالاترین میزان در بین استان های کشور می باشد و سالانه به بیش از 07/1 میلیارد مترمکعب می رسد این امر لزوم پیشگیری از مصارف بی رویه به خصوص در بخش کشاورزی که بزرگترین مصرف کننده این منابع می باشد را روشن می سازد.

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, ] [ 21:3 ] [ میثم ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

wellcome to web
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 38
بازدید کل : 346
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



  • چت روم
  • قالب بلاگ اسکای